الاغ شیری چه کاربردی دارد؟

یکی از حوزه های نوپا که علاقمندان زیادی را در حوزه پرورش به خود جذب نموده است  پرورش الاغ شیری برای تولید شیر الاغ و عنبرنسارا (در اصطلاح عمومی عنبرنسا )می باشد. محصولات مورد نظربه عنوان مثال عنبرنسارا (کود الاغ ماده) و شیر الاغ ، یکی از مهم ترین محصولات الاغ می باشند که در ایران استفاده می شود و از دیگر  محصولات الاغ که در بازار کشور طرفداران زیادی دارد روغن الاغ می باشد و اما در بازارهای خارجی اصلی ترین فرآورده مصرفی الاغ ، پوست الاغ هست  که شامل پوست الاغ خشک شده نمک سود شده و پوست الاغ تازه  می باشد.محصول دیگری که در بازار خارجی مصرف می شود گوشت الاغ ، ژلاتین الاغ ، چربی الاغ و پنیر الاغ هست و قیمت جهانی  پنیر الاغ تقریبا قیمت٨۵۰ یورویی دارد.می توان به سادگی گفت شیر الاغ آنتی باکتریال (و نه آنتی بیوتیک) می باشد و در طب سنتی کشورمان در روش درمان بیماریهای گوارشی و تنفسی تاثیر به سزایی دارد و شاید شما شنیده باشید که شیر الاغ نزردیک ترین شیر به شیر انسان می باشد.ولی به خاطر تازه تاسیس شدن این حوزه قبل از ورود به این حوزه و  فعالیت  داشتن در پرورش الاغ شیری ، می بایست اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنیم و دوره های آموزشی این حوزه را نیز بگذرانیم و اگر بتوانیم در مزرعه فعال کار کنیم  تا زمانیکه به تمامی جنبه های این حوزه دسترسی کامل داشته باشیم.

مزایای شیر الاغ

۱- شیر الاغ برای بدن انسان فواید زیادی دارد و حقیقت این است که  خاصیت ضد باکتری ان 200 برابر بیشتر از شیر گاو است.

۲- شیر الاغ یکی از شیر های گران قیمت در کشورهای اروپایی می باشد.

۳- اخیرا محققان اروپایی این حقیقت را یافته اند که شیر الاغ برای زیبایی و جوانی پوست خاصیت فوق العاده ای دارد و به همین دلیل استفاده از ان برای پاکسازی پوست و جوانی پوست تاکیید می شود.

۴- کسانیکه به خون دماغ مبتلا هستند شیر الاغ را با سنروس یا کهر پودر شده مخلوط کنند  و در بینی بریزیند تا خون دماغ انان قطع شود.

۵- کسانیکه چشمشان به عنوان مثال بخاطر برق گرفتگی می سوزد اگر شیر الاغ در چشمشان بچکانند سوزش ان برطرف می شود.

۶- شیر الاغ برای بعضی از کسانیکه  تنگ نفس دارند بسیار مفید است

 همانطورکه قبلا گفتیم شیر الاغ از نظر ترکیب موجود در آن به شیر انسان از شیر گاو نزدیک تر می باشد.اطبا سنتی به افرادی که خون استفراغ می کرده اند مقداری شیر تازه دوشیده الاغ را بامخلوطی از پودر کهربا و پودر کتیرای گون و پودر ریشه انجبار و پودر صمغ عربی میخورانیده اند سبب قطع خون می شده است.در درمان کردن برخی اسهال های خونی ،خوردن شیر تازه دوشیده شده الاغ همراه با دارو های مربوط  فواید بسیار زیادی دارد.زمانیکه  کسی داروی سمی خورده باشد اگر شیر الاغ به او داده شود از شیر سایر دارن بهتر است. اگر کسی به اسهال خونی مبتلا هست همراه با داروهای تجویری پزشک از شیر الاغ استفاده کند این کار باعث تریع بخشیدن درمان وی می گردد. در طب سنتی قدیمی کسی که دچار استفراغ خونی می شد نیز برای درمان او شیر الاغ تجویز می شد.اگر کسی داروهای سمی مصرف کرده باشد پیشنهاد می شود از شیر استفاده کند. شیر تازه و استرلیزه الاغ در این حالت از شیر سایر حیوانات موثرتر است.یکی از عوارض خشک شدن مراکز عصبی و کم شدن ترشحات مربوطه کم خوابی است. اگر اختلال در خواب دارید یا مبتلا به کم خوابی از این نوع هستید به مدت چند روز و هر روز چند مرتبه مقدار کمی شیر تازه الاغ جوشیده شده استفاده کنید که باعث می شود تا کم خوابیتان رفع گردد. امروزه شبکه های اجتماعی و سایت ها در اینترنت این کار را برای ما آسان نموده اند تا بتوانیم این محصولات را تهیه کنیم.سایت چهارپا یکی از سایت های معتبر و شناخته شده در این زمینه است که می توانیم این محصولات را تهیه کنیم.


charpa الاغ ,تازه ,پوست ,حوزه ,پودر ,استفاده ,الاغ برای ,الاغ شیری ,پوست الاغ ,زیادی دارد ,تهیه کنیم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

رسا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. معرفی کالا فروشگاهی estakhrbama linkedin کارترال همه چیز درباره تعمیرات وسایل خانگی الان بخر تحویل بگیر نقد و بررسی نرم افزارهای اندروید